سوگواره ملی علمدار کربلا نوای مکتب عاشورایی را در دل‌ها گسترانیده است
سوگواره ملي علمدار کربلا نواي مکتب عاشورايي را در دل‌ها گسترانيده است

سوگواره ملی علمدار کربلا نوای مکتب عاشورایی را در دل‌ها گسترانیده است

عليزاده، در پيامي به اختتاميه هفتمين سوگواره ملي علمدار کربلا گفت: اين رويداد ملي نواي مکتب عاشورايي را در دل‌ها گسترانيده است.
شناسه خبر : 25072 تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)،  هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا، به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام برگزار شد.

 

«بهزاد علیزاده» رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام و نماینده مردم شهرستان های آبدانان، بدره، دره شهر و دهلران در مجلس شورای اسلامی، به همین منسابت پیامی را به شرح ذیل به هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا ارسال کرده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
حماسه حسینی عظمتی بزرگ را در تاریخ بشریت رقم زد و این نهضت اسلامی، امروز چراغ راه آزاد مردان و مبارزان  راه ظلم در سرتاسر دنیاست و به بشریت درس مقاومت و ایثار و نپذیرفتن ظلم را داد، نمونه واقعی تاثیر پذیری از نهضت حسینی، انقلاب شکوهمند اسلامی است که در تار پود آن حماسه حسینی و در خون آن مبارزه با ظلم و استبداد در جریان است.


قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورایی مكتبی ماندگار است كه برای همیشه تاریخ جوشش دارد و این جوشش در انقلاب مردم ایران اسلامی به رهبری امام راحل منجر به براندازی رژیم ستمگر طاغوت و كوتاه شدن دست استكبار جهانی از این سرزمین شد و امروز به زعامت رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) با تاسی از نهضت عاشورا  در مبارزه با ظلم و ستم مستكبران پیشگام است.


ولایتمداری حضرت ابوالفضل العباس (ع) در تبعیت از امام‌حسین (ع) در صحنه عاشورا، اوج ذوب شدن در امر ولایت و تبعیت از امام زمان خود بود و این بدیهی‌ترین موضوع در نگاه اعتقادی ما شیعیان در خصوص آقا ابوالفضل العباس (ع) است، ماندن در مسیر و تبعیت از ولایت را دوباره شهید سردار سپهبد« حاج قاسم سلیمانی» در زمان حال به‌درستی ترسیم کردند.


سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در ادب و اطاعت از فرمانده خویش و  ولایت فقیه کم نظیر و مثال زدنی بود، او علمدار سید علی(ارواحنا فداک) بود که گویا این ویژگی را از حضرت ابوالفضل(ع) آموخته و رنگ عاشورا به خود گرفت و شهادتش این امر را به خوبی نشان داد، امروز نیز لازم است که مکتب حاج قاسم سلیمانی که بر گرفته از علمدار کربلاست، در آئینه شعر، سروده و نواهای عاشورایی در دل ها، قلب ها و اذهان جاری و ماندگار شود.


سوگواره ملی علمدار کربلا به میزبانی استان ایلام، استانی که دروازه عتبات عالیات است و مردمانش خادمان زائران اربعین حسینی، به مثابه چاووشیِ غافله انسان‌هایی است که در معیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تاسی از ولایت پذیری حضرت ابوالفضل العباس(ع) به سوی خداوند رهسپار شده‌اند تا زینب(س) گونه، نوای مکتب عاشورایی را در فضای دل ها گسترانیده  و مفاهیم ارزشی و اخلاقی مکتب حسینی در عرصه معرفت بشری ماندگار و جلوه گر شود.


اینجانب ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این سوگواره ملی در استان ایلام به همت بچه های مسجدی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد، امید دارد که در سایه عنایت خداوند متعال، توجهات حضرت ولی عصر(عج) و منویات مقام معظم رهبری، با ریشه کنی ویروس منحوس کرونا،  هر ساله شاهد برگزاری باشکوه تر این سوگواره در راستای توسعه و ترویج فرهنگ عاشورایی باشیم.


بهزاد علیزاده- رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام