49 کانون فرهنگی و هنری تا پایان سال جاری در استان ایلام تاسیس می‌شود
49 کانون فرهنگي و هنري تا پايان سال جاري در استان ايلام تاسيس مي‌شود

49 کانون فرهنگی و هنری تا پایان سال جاری در استان ایلام تاسیس می‌شود

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور، با اشاره به جايگاه و نقش کانون‌هاي فهما در عرصه فعاليت‌هاي مختلف در سطح استان، از تاسيس 49 کانون فرهنگي و هنري تا پايان سال جاري در ايلام خبر داد.
شناسه خبر : 20777 تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۵۳

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، با اعلام این خبر به ستاد ارتباطات رسانه ای فهما اظهار کرد: براساس اعلام ستاد فهما کشور امسال مجوز تاسیس 49 کانون فرهنگی و هنری به استان داده شده که تاپایان سال این تعداد کانون در استان تاسیس و راه اندازی خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد استان ایلامبا بیان اینکه در حال حاضر مدارک 6 کانون جهت  تاسیس و تایید نهایی به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور ارسال شده است افزود: تلاش شده است تا این کانون ها بیشتر در مناطق محروم و کم برخوردار استان راه اندازی شوند.


وی در ادامه به نقش کانون های فرهنگی و هنری در توسعه فعالیت های فرهنگی در مناطق محروم اشاره داشت و بیان کرد : ستاد فهما استان تمام تلاش خود را جهت توسعه برنامه های فرهنگی در مناطق محروم استان به منظور جذب جوانان و نوجوانان به فعالیت های مسجدی و دینی و مذهبی در این مناطق به کار خواهد گرفت.

 


حجت الاسلام چراغی پور همچنین به اجرای طرح های و برنامه های ابلاغی ستاد فهما اشاره نمود و افزود : ثبت برنامه ها و فعالیت های کانون ها در سامانه بچه های مساجد از جمله طرح ایران قوی، راهکار، شنبه های کتاب و سایر فعالیت های دینی و مذهبی در حال انجام و پیگیری است.

 


وی در پایان ابراز امیدواری کرد : کانون های استان بتوانند با ثبت برنامه ها و فعالیت های خود و کسب امتیازات لازم  در طرح ملی فهما 2 در کشور به جایگاه خوبی دست پیدا کنند.


گفتنی است، طرح ملی فهما 2 از 22 آبان تا 22 بهمن ماه به مدت 3 ماه در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می شود.