برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فهمای استان ایلام در هفته کتاب اعلام شد
برنامه‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهماي استان ايلام در هفته کتاب اعلام شد

برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فهمای استان ایلام در هفته کتاب اعلام شد

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، ضمن اشاره به اهميت ترويج فرهنگ مطالعه در جامعه به تشريح برنامه‌هاي ستاد فهماي استان ايلام در هفته کتاب پرداخت.
شناسه خبر : 19461 تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۰۵

حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ی (فهما) از استان ایلام ضمن اعلام این خبر گفت: همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی  برنامه های مختلفی با محوريت فضاي مجازي در سطح کانون های فهما پیش بینی شده است که اجرا شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام ادامه داد: توزیع 4 هزار جلد کتاب در بین کانون های در نقاط مختلف استان، بازدید از کتابخانه های کانون در جهت تقویت و پویایی کتابخانه ها، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با محوريت فضاي مجازي، توزیع بسته های آموزشی، تجلیل از نویسندگان کتب دینی و مذهبی عضو کانون های مساجد، غبار روبی مزار شهدا و اجرای طرح های ابلاغی ستاد فهما کشور از جمله طرح شنبه های کتاب از جمله برنامه های ستاد فهما در ایام هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.


وی ، با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی همواره در جوامع اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است بیان کرد : کتبی همچون کلام الله مجید، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستند که به خوبی راه و رسم زندگی و مباحث مختلف اخلاقی فکری، اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی  در آنها بیان شده می طلبد والدین همواره مطالعه و آموزش  این کتاب ها به فرزندان خود اهتمام ویژه نشان دهند.


وی، در ادامه ایام کرونا را بهترین زمان برای مطالعه و در خانه ماندن و ترویج فرهنگ مطالعه در خانواده دانست و افزود :  به عنوان مثال پدر خانواده می‌تواند در اوقاتی از روز را به مطالعه یک کتاب پرداخته و آن را به صورت خلاصه برای سایر اعضا خانواده بیان کند.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور  همچنین با اشاره به تعطیلی مساجد و به تبع آن کانون ها در ایام کرونا تصریح کرد : بیشتر فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد در این ایام با محوريت فضاي مجازي در استان برنامه ریزی و اجرا شدند.


وی در پایان خاطر نشان کرد در حال حاضر 86 باب کتابخانه عمومی در سطح کانون های فهما استان ایلام فعال است که در ایام مختلف سال برنامه های ویژه ای در راستای  ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی اجرا می کنند