کانون های مساجد در عرصه کارآفرینی پیشگام هستند
کانون هاي مساجد در عرصه کارآفريني پيشگام هستند

کانون های مساجد در عرصه کارآفرینی پیشگام هستند

خودآموز ضمن تقدير از فعاليت‌هاي ستاد فهما در عرصه اشتغال‌آفريني گفت: حرکت کانون‌هاي مساجد به سمت کار آفريني در سال جهش توليد رويکردي رو به جلو و پيشگامانه است.
شناسه خبر : 17171 تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام: عمران خودآموز در حاشیه آیین آغاز بافت فرش اهدایی اعضای کانون فرهنگی هنری سید الشهدا روستای گچ کوبان جهت اهدا به حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) گفت: کانون های فهما پایگاه‌های مهم فرهنگی در جوار مساجد به شمار می روند که با کارکرد های متنوع می‌توانند در عرصه مختلف در جامعه نقش آفرین باشند.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه  کانون های مساجد در راستای بیانات مقام معظم رهبری  به سمت تولید و کارآفرینی در کنار سایر برنامه ها و فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی خود روی آوردند افزود : اجرای این فعالیت ها علاوه بر ایجاد اشتغال و  کارآفرینی موجب تشویق جوانان و نوجوانان و رونق برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و مذهبی در مساجد خواهد شد.


وی  در ادامه  با تقدیر از این حرکت فرهنگی اعضای کانون های سید الشهدا روستای گچ کوبان در بافت یک تخته فرش نفیس جهت اهدا به حرم حضرت عباس (ع) بیان کرد : این اقدام یک حرکت تاثیر گذار فرهنگی است.

 

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام  راه اندازی این کارگاه قالی بافی به همت بانوان عضو کانون و ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای بانوان این روستا را اقدامی ارزنده دانسته و افزود: این امر نشان می دهد فعالیت های تولیدی می تواند در کنار برنامه های فرهنگی و مذهبی نیز تاثیر گذار باشند.

 


خود آموز در پایان حمایت از فعالیت های تولیدی و کارآفرینی در عرصه های فرهنگی و هنری  در راستای شعار سال از سیاست های اداره کل ارشاد بر شمرد خاطر نشان کرد : در حد توان در این زمینه آماده همکاری با کانون های مساجد. هستیم.