ایستگاه پایانی طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در استان ایلام
ايستگاه پاياني طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان ايلام

ایستگاه پایانی طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در استان ایلام

مراسم اختتاميه طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم، چهارشنبه 9 مهر با حضور تني چند از مسئولان استان ايلام برگزار شد.
شناسه خبر : 16944 تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۵:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام، این مراسم صبح امروز چهارشنبه 9 مهر ماه با حضور مسولان فرهنگی و اجرایی استان در محل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در این مراسم با اشاره به اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم  به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و تجلیل از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران به همت ستاد هماهنگی  کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برنامه ریزی شده بود افزود،  این دیدار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین هفته آن در استان کلید خورد و خوشبختانه با همکاری و همراهی مسولان ارشد استان به مدت 13 هفته  در استان برگزار شد.


مدیر ستاد فهما استان ایلام با اشاره به اینکه حضور و همراهی  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام  در اکثر این دیدار ها  و سایر مسولان استانی در این طرح قابل تقدیر بود بیان کرد : خیلی از مشکلات و مسائل خانواده های شهدا در این دیدار ها پیگیری و بر طرف شد.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در ادامه به انعکاس اجرای این طرح در رسانه های استان اشاره کرد و افزود :  برنامه های  هر هفته سه شنبه هاي تکريم در صدا و سیمای مرکز استان و خبر گزاری های  اطلاع رسانی و پوشش داده شد.


در ادامه  عمران خود آموز، طرح سه شنبه های تکریم را یک ابتکار عمل از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور عنوان کرد که با تدبیر ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد کلید خورد و توانست  یک برنامه نظام‌مند در سراسر کشور در بحث تجلیل از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تبدیل شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: با پیگیری های مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران  استاندار ایلام  به تمامی دستگاه‌های اجرایی  تکلیف شد که هر دستگاه تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را تحت پوشش قرار دهند که این مسئله یک اتفاق کم نظیر بود است.


 
در بخش دیگری از این مراسم، اسدالله تولیده،  نیز در این مراسم با تقدیر از تفکر و تدبیری که در جهت اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم اندیشیده شده بود گفت :این طرح  برکات فراوانی در استان ايلام داشت که از جمله این برکات می‌توان به حضور مسولان ارشد استان در محضر خانواده های شهدا و ایثارگران، رفع و رجوع مشکلات آنان و تکریم خانواده های معززی که کمتر  مورد توجه قرار گرفته بودند اشاره کرد.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به ایستادگی و مقاومت خانواده های معزز شهدا و ایثارگران افزود : در  استان ايلام با 250 هزار نفر جمعیت در زمان جنگ لشگر یازده امیر المومنین (ع) راه اندازی شد که برای امنیت و دفاع از آرمان‌های امام راحل انقلاب و شهدا این مردم از جان و مال خود گذشتند و امروز این مردم و خانواده های آنان شایسته تکریم هستند.


گفتنی است، در پایان این دیدار نیز از همراهی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان در اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم تجلیل شد