رویداد ملی فهما منجر به انسجام و نظام‌بخشی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شد
رويداد ملي فهما منجر به انسجام و نظام‌بخشي فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد شد

رویداد ملی فهما منجر به انسجام و نظام‌بخشی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شد

براتي با اشاره به ثمرات برگزاري رويداد ملي فهما، اين اقدام را عاملي براي انسجام و نظام بخشي به فعاليت هاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد کشور توصيف کرد.
شناسه خبر : 16932 تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان ایلام، «حسین براتی» صبح امروز چهارشنبه 9 مهر در دیدار کارکنان مساجد استان ایلام، با اشاره به تعمیق و گسترش برنامه های ستاد فهما، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را موتور محرکه ای برای آغاز فعالیت‌های نوین و ساختار جدید در کانون های مساجد توصیف کرد.


مسوول شورای سیاستگذاری ستاد فهما کشور، ضمن تقدیر از پیگیری های حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی، در هویت بخشی و شکل گیری ساختار و فعالیت های جدید کانون های مساجد افزود: این رویکرد منجر به رسمیت شناختن بیشتر ستاد میان مراکز دولتی شد.


وی در ادامه  راه اندازی سامانه بچه های مسجد و رویداد ملی فهما را، نظام بخشی  و رویداد مثبت در رصد برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد توصیف کرد و گفت: این رویداد ملی موجب شد تا فعالیت های کانون ها  در نقاط مختلف شهری و روستایی  در سطح کشور رصد ونیاز های آنها را پاسخ و احصا کنیم.

 

وی همچنین در مورد  تشکیل جلسات دبیرخانه شورای سیاستگذاری ستاد فهما گفت: در طول دوسالی که از مصوبه  شورای عالی انقلاب فرهنگی گذشته  جلسات این شورا به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور کلیه اعضا به صورت مستمر  و بدون وقفه برگزار شده است.


براتی با  اشاره به اینکه برگزاری  چهار جلسه شورای سیاستگذاری در طول سال پیش بینی شده است افزود : امسال دو جلسه این شورا  تشکیل و برگزاری جلسه سوم نیز در آینده نزدیک در دستور کار قرار دارد.


مسئول شورای سیاستگذاری ستاد فهما کشور،  ادامه داد : بیش از 25 هزار کانون فرهنگی و هنری  در سامانه بچه های مسجد ثبت شده هستند که بیش از 2میلیون و 400 هزار نفر عضو برادر و خواهر نیز کدملی خود را به عنوان اعضای این کانون ها در سامانه بچه های مسجد به ثبت رساندند.


براتی با بيان اينکه تعدادی دیگر از درخواست های تاسیس کانون هم‌ اکنون در مرحله ثبت و صدور مجوز هستند تصریح کرد : سامانه بچه های مسجد اتفاق بسیار خوبی بود که فرآیند صدور مجوز را تسهیل و سرعت بخشید.


وی  استقبال مدیران کانون ها در ثبت فعالیت ها و برنامه های خود در سامانه بچه های مسجد را نشان از موفقیت اجرای این طرح دانست و بیان کرد :این استقبال ما را راغب کرد  تا با دقت بیشتری نسبت رفع مشکلات این سامانه و ثبت امتیاز کانون ها  اقدام نماییم.


براتی همچنین ایجاد  سه شبستان و 12 رواق  متناسب با نوع کارکرد و عملکرد کانون ها فرهنگی و هنری مساجد  از محاسن  ثبت فعالیت های کانون ها در رویداد ملی فهما در  سال اول  دانست و خاطر نشان کرد: کانون های  که  با توجه به ظرفیت های منطقه خود  فعالیت ها را در این سه شبستان و 12 رواق بارگذاری کنند نسبت به اخذ مجوز های آنها اقدام می شود.

 

وی در ادامه به فعالیت های ستاد فهما کشور در خصوص مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: بسیاری از برنامه ها و فعالیت های در این مدت به صورت مجازی از طریق ویدیو کنفرانس وبینار برگزار و بخشی دیگر نیز از جمله  طرح های  ملی راهکار ، مواسات و همدلی و توزیع  کمک های مومنانه با همراهی مدیران و روحانیون و اعضا کانون ها در سراسر کشور با رعایت مسائل بهداشتی برگزار شد که استان ایلام نیز در این زمینه خوب درخشید .