فعالیت‌های جانبی هفتمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در استان ایلام
فعاليت‌هاي جانبي هفتمين سوگواره ملي «علمدار کربلا» در استان ايلام

فعالیت‌های جانبی هفتمین سوگواره ملی «علمدار کربلا» در استان ایلام

حجت‌الاسلام و المسلمين چراغي‌پور گفت : برنامه هاي و فعاليت هاي جانبي هفتمين سوگواره ملي «علمدار کربلا» با عنوان آواها و نواهاي عاشورايي از دهم محرم در استان آغاز شده است.
شناسه خبر : 15798 تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ا ی (فهما) از استان ایلام: حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» صبح امروز یکشنبه 16 شهریور ماه در نشست با نماینده حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امسال نیز استان ایلام میزبان برگزاری هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا در بخش آواها و نواهای عاشورایی است اظهار کرد : با توجه به شرایط ویروس کرونا این برنامه امسال با محوريت فضاي مجازي در استان پیش بینی شده است که اجرا گردد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  این برنامه همچون سال های گذشته با همکاری نمایندگان حرم حضرت ابو الفضل العباس (ع)،  ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار خواهد شد افزود : طرح نذر علمدار کربلا و توزیع 40 هزار بسته متبرک حرم حضرت ابو الفضل العباس (ع) در سطح کانون های مساجد سراسر کشور  از برنامه های جانبی هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا است.


وی با اشاره به اینکه آثار و تولیدات ارسالی اعضای کانون با موضوع آواها و نواهای عاشورایی از طریق فضای مجازی جهت شرکت در این سوگواره  گردآوری می شود تصریح کرد : در صورتی که شرایط کرونا از بین برود این سوگواره با حضور مقامات کشوری و نمایندگان حرم حضرت ابو الفضل العباس (ع) و ارسال پیام مراجع عظام تقلید در استان برگزار می شود در غیر این صورت از طریق فضای مجازی این سوگواره برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، یاد آور شد: این سوگواره با موضوع شخصیت حضرت ابو الفضل العباس (ع)  در 3 بخش مداحی، نوحه خوانی و چاووش خوانی و لالایی خوانی همزمان با اربعین حسینی در استان ايلام برگزار خواهد شد.


سید محمد علوی فر نماینده حرم حضرت ابو الفضل العباس (ع) در جمهوری اسلامی ایران، و رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان نیز در این جلسه با تقدیر از برگزارکنندگان این برنامه ملی  در رثای حضرت ابو الفضل العباس (ع)  از آمادگی ستاد عتبات عالیات و نمایندگان حرم حضرت ابو الفضل العباس(ع) جهت همکاری در برگزاری این سوگواره ملی خبر داد