تکریم خانواده شهید حیات سروری برنامه دهمین هفته سه شنبه های تکریم در استان ایلام
تکريم خانواده شهيد حيات سروري برنامه دهمين هفته سه شنبه هاي تکريم در استان ايلام

تکریم خانواده شهید حیات سروری برنامه دهمین هفته سه شنبه های تکریم در استان ایلام

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور گفت : ديدار و تکريم خانواده شهيد «حيات سروري» برنامه دهمين هفته طرح ملي سه شنبه هاي تکريم در استان ايلام است.
شناسه خبر : 15546 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۱۹

حجت‌الاسلام «علی چراغی پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (،هما) از استان ایلام، با اشاره به آیین دهمین هفته طرح ملی سه شنبه های تکریم گفت: برنامه این هفته حضور حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و سایر مدیران  اجرایی  دستگاه‌های  فرهنگی استان برگزار می گردد.


مدیر ستاد فهما استان ایلام افزود : شهید حیات سروری از شهدای دانش آموز استان است که در سال 1347 در حومه صالح آباد شهرستان مهران متولد و با عضویت در پایگاه‌های مقاومت بسیج از همان روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی عازم جبهه شدند.


وی بیان کرد : این شهید والامقام  با وجود سن کم خود پس از فراگیری آموزش های پرستاری در خدمت رسانی به مصدومان جنگ به صورت شبانه روز  تلاش میکرد و در سال های 1363 و 64 در چند نوبت عازم جبهه شدند تا خود را برای جهادی بزرگتر و ایفای رسالت دینی و اعتقادی مهیا کند.


وی ابراز کرد : شهید سروری سرانجام در تاریخ 12 اسفند 1364 در عملیات والفجر 9 در منطقه ماهوت کردستان به آروزی دیرینه خود که همانا شهادت بود  نائل آمد.


وی خاطر نشان کرد:  شهدای این انقلاب جوانانی با اعتقاد راسخ بودند که با تاسي از مکتب عاشورا راه امام حسین (ع) را برای خود برگزیده و با لبیک به فرمایشات امام راحل (ره) موجب پیروزی این انقلاب شدند.

 


بخشی از یادداشت شهید حیات سروری به مادرش که در آن چنین آمده است : مادر جان، مادر محبوبم حلالم کن زیرا من می‌دانم که شهادتم نزدیک است، تو امانتی داشتی تا اینکه چنین روزی آنرا تقدیم نمودی، خوشا به حالت که توانستی زودتر امانتت را تقدیم کنی امانتی را که تا امروز آنرا محفوظ نگه داشتید و آن امانت فرزندت بود که تربیت درستی را به آن آموختی، مادر جان هر موقعی خواستی برام گریه کنی مرا فراموش کن بسوی لب تشنه حسین(ع) و بسوی دست بریده ابوالفضل عباس (ع)  فکرت را ارایه بده برای اینان گریه کن زیرا هر اشکی که برای ایشان ریخته شود به اندازه قطره آبی از قطرات شبنم رقیق تر است و ارزشی دارد که خدا آن را برای روز آخرتت یادداشت نموده.