دیدار با خانواده موسس نخستین کانون فرهنگی هنری در استان ایلام/شهید اسدی خدمات تاثیرگذاری را در عرصه فرهنگ به یادگار گذاشت
ديدار با خانواده موسس نخستين کانون فرهنگي هنري در استان ايلام/شهيد اسدي خدمات تاثيرگذاري را در عرصه فرهنگ به يادگار گذاشت

دیدار با خانواده موسس نخستین کانون فرهنگی هنری در استان ایلام/شهید اسدی خدمات تاثیرگذاری را در عرصه فرهنگ به یادگار گذاشت

حجت الاسلام و المسلمين علي چراغي پور گفت : شهيد اصغر اسدي، موسس نخستين کانون فرهنگي و هنري در استان ايلام است که خدمات ماندگاري در عرصه هاي فرهنگي و ديني از خود به جاي گذاشت.
شناسه خبر : 15405 تاریخ انتشار : ۵ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۰:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي (فهما) استان ايلام: آيين نهمين هفته از طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم با حضور حجت الاسلام و المسلمين «علی چراغي پور»مدير ستاد فهما استان، «اسدالله توليده» مدير کل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان، «محمد حسين فولادي» مدير کل بنياد حفظ آتار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، و «علی ميرزايي» رئيس سازمان بسيج هنرمندان ایلام در منزل شهيدان حميد و اصغر اسدي برگزار شد.

 

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام در ديدار خانواده شهيدان اسدي با اشاره به اينکه شهيد اصغر اسدي شهيد شاخص کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور و اولين موسس کانون فرهنگي و هنري استان ايلام در روستاي بانقلان است افزود : اين شهيد بزرگوار مدت ها در اين سمت منشا خدمات ارزنده اي براي اهالي روستاي بانقلان و جوانان و نوجوانان اين روستا بودند.

 

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور با بيان اينکه ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد هر سال در آستانه سالروز شهادت شهيد اسدي همزمان با تاسوعا و عاشوراي حسيني از مقام شامخ اين شهيد بزرگوار تجليل مي کند تصريح کرد : توفيقي بود تا امسال اين برنامه در قالب طرح ملي سه شنبه هاي تکريم برگزار شود.

وي همچنين در خصوص کانون شهداي بانقلان گفت : اين مرکز که به همت شهيد اسدي تاسيس گرديد و هم‌ اکنون به مرکز تخصصي عترت و مرکز ديجيتال تبديل و يکي از کانون هاي فعال استان تبديل شده است.

 

وي در ادامه به اجراي طرح ملي سه شنبه هاي تکريم اشاره و ياد آور شد :اين طرح در آستانه چهلمين سالگرد دفاع مقدس در جهت تکريم خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران به همت ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور برگزار مي شود.

 

در ادامه اين ديدار اسد الله توليده با اشاره به جايگاه والاي شهدا نزد خداوند راه و مسير شهدا را چراغ هدايتي برای اقشار مختلف مردم به ويژه جوانان و نوجوانان عنوان کرد .

 

توليده با بيان اينکه تکريم و ديدار خانواده شهدا يک وظيفه است تصريح کرد :استقامت و پايداري خانواده معزز شهدا و ايثارگران بايستي در جامعه تبيين و بازگو شود .

 

وي طرح سه شنبه هاي تکريم را برنامه ارزشمند در راستاي پاسداشت مقام شامخ شهدا و ايثارگران دانست و گفت : مستند سازي اين ديدار ها و بيان خاطره هاي پدران و مادران شهدا و ايثارگران مي توانست براي نسل آينده الگو سازي شود.

 

گفتني است در پايان اين ديدار از خانواده شهيدان اسدي با اهدا لوح تقدير تجليل به عمل آمد.

 

شهيد اصغر اسدي در سال 1392 همزمان با تاسوعا و عاشوراي حسيني در حين پاکسازي مناطق آلوده به مين در منطقه سردشت و پدر ايشان شهيد حميد اسدي در بمباران هوايي شهر کرمانشاه در سوم آبان ماه سال 1365 به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.