دیدار با خانواده شهید «اصغر اسدی»؛ شهید شاخص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام
ديدار با خانواده شهيد «اصغر اسدي»؛ شهيد شاخص کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام

دیدار با خانواده شهید «اصغر اسدی»؛ شهید شاخص کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور گفت: ديدار با خانواده شهيد اصغر اسدي شهيد شاخص کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام، برنامه نهمين هفته طرح ملي سه شنبه هاي تکريم استان ايلام است.
شناسه خبر : 15348 تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۳۱


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اعلام این خبر به ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان ایلام اظهار کرد : شهید اصغر اسدی  اولین  مدیر کانون شهدای بانقلان و اولین شهید شاخص کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که در سال 1382 اقدام به تاسیس کانون فرهنگی و هنری   «شهدا ی بانقلان» در روستای بانقلان نمود.


وی از شهید اصغر اسدی به عنوان شخصیتی فعال در عرصه های فرهنگی نام برد و افزود : تلاش های ایشان در برنامه ها و فعالیت های فرهنگی همواره زبانزد بوده است.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در ادامه شهدا را مایه افتخار این نظام و انقلاب دانست و تصریح کرد : زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان و تکریم و تجلیل از صبر و استقامت خانواده های آنان امروز یه وظیفه است که همه ما بایستی با آن عمل نماییم،


وی بیان کرد : طرح سه شنبه های تکریم  این فرصت را برا ما فراهم نموده تا علاوه بر دیدار و تکریم خانواده های شهدا،  درس های مقاومت و آزادگی را از رشادت های آن عزیزان و صبر و استقامت خانواده های  آنان بیاموزیم.


 
وی یاد آور شد : تکلیف ما در برابر شهدا بسیار سنگین است و بایستی انتقال دهنده پیام خون شهدا باشیم.


گفتنی است، شهید اسدی در سال 1358 در روستای بانقلان در خانواده مذهبی دیده به جهان گشود و در سال 1385 با توجه به اهمیت پاکسازی میادین آلوده به مین به عضویت قرارگاه پاکسازی وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع در آمد سپس در بیست و یکم آبان ماه 1392 همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در حین پاکسازی میادین مین در منطقه سردشت در درجه رفیع شهادت نائل گردید و به آرزوی دیرینه همیشگی خود یعنی همجواری با شهدا به ویژه پدر شهدیش رسید.

همچنین شهید حمید اسدی پدر شهید اصغر اسدی  در سوم آبان ماه 1365 در بمباران هوایی شهر کرمانشاه به درجه رفیع شهادت نائل امد .