مسجد محور فرهنگ‌سازی، وحدت و اتحاد جامعه است
مسجد محور فرهنگ‌سازي، وحدت و اتحاد جامعه است

مسجد محور فرهنگ‌سازی، وحدت و اتحاد جامعه است

حجت الاسلام و المسلمين کريمي‌تبار، از مساجد به عنوان محور اتحاد فرهنگ‌سازي و وحدت در جامعه اسلامي نام برد.
شناسه خبر : 15256 تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  استان ایلام،  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در  نشست گرامیداشت روز جهانی مساجد که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان  با  حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و  فعالان و مدیران  کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد مساجد را محور  همه فعالیت های فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی در جامعه ذکر کرد.


حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار  در این دیدار از مساجد به عنوان کانون توحید و  هدایت انسان ها یاد کرد و افزود : هدف از تاسیس مساجد به عنوان اولین مکان بنا شده در کره خاکی ارتباط انسان با خدا است.


وی با اشاره به  هجمه های گسترده  فرهنگی از سوی دشمنان تصریح کرد : در شرایطی که شاهد بمباران های گسترده  تبلیغاتی دشمنان هستیم و حتی این هجمه های به درون خانواده ها رسوخ یافته است بهترین مامن و پناهگاه برای حفظ ارزش هاي دینی و اسلامی پناه بردن به مساجد است.


حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار  یاد آور شد : در شرایطی که دشمنان ما تلاش دارند تا از طریق همین مساجد به ارزش ها و باور های دینی ما ضربه بزنند ما بایستی  حضورمان در مسجد و فعالیت هایمان در مساجد را بیشتر کنیم.
 


وی در ادامه با اشاره به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا تصریح کرد : در این شرایط که مجبوریم محدودیت هایی ایجاد کنیم اما مساجد بایستی با پخش اذان در سه وعده و برگزاری نماز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی باز باشند.


امام جمعه ایلام یکی از کارکرد های مهم مساجد را در شرایط شیوع  کرونا شناسایی محرومین و نیازمندان در محله عنوان کرد و افزود : مساجد می توانند به عنوان پایگاه جمع آوری کمک های مردمی برای رفع نیاز محرومین و آسیب دیدگان از این ویروس باشند.


حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در پایان تلاش های انجام گرفته توسط نهاد های مختلف در مساجد را قابل تقدیر  اما ناکافی دانست و خاطر نشان کرد :  بایستی برنامه ریزی ها به سمت مردمی کردن مساجد پیش رود.