گرامیداشت روز جهانی مساجد با حضور فعالان کانون های فهما استان ایلام در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام
گراميداشت روز جهاني مساجد با حضور فعالان کانون هاي فهما استان ايلام در دفتر نماينده ولي فقيه و امام جمعه استان ايلام

گرامیداشت روز جهانی مساجد با حضور فعالان کانون های فهما استان ایلام در دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام

به مناسبت 31 مرداد ماه روز جهاني مسجد، جمعي از فعالان کانون‌هاي فهما ايلام با نماينده ولي فقيه و امام جمعه اين استان ديدار کردند.
شناسه خبر : 15251 تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما )استان ایلام، در این دیدار  که امروز شنبه، اول شهریور ماه با حضور جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور گزارشی از فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ارائه کردند.

 


مدیر ستاد فهما استان ایلام، با بیان اینکه در حال حاضر 307 کانون فرهنگي و هنري با 24 هزار نفر عضو سازمان یافته در استان فعالیت دارند گفت : خوشبختانه تعامل و هماهنگی بسیار خوبی بین نهادهای فعال مسجد در جهت اجرای برنامه ها و فعالیت های فرهنگی مساجد برقرار است.

 


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور،  در ادامه با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از کانون های فرهنگی و هنری در مناطق روستایی فعالیت دارند افزود : عمده فعالیت ستاد هماهنگی کانون های مساجد خدمات رسانی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در مناطق محروم و روستایی است.

 


وی، در ادامه به اجرای طرح فهما در سطح کانون مساجد اشاره و بیان کرد :   این طرح در انسجام بخشی به فعالیت های کانون ها بسیار تاثیر گذار بود.

 


وی همچنین در خصوص سایر برنامه ها و فعالیت های انجام گرفته به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت :  فعالیت های دیگر همچون مبارزه با ویروس کرونا با راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک در سطح کانون های فرهنگی و هنری، اجرای طرح کمک های مومنانه به جهت یاری رساندن به آسیب دیدگان از کرونا، طرح ملی راهکار، اجرای طرح های اوقات فراغت، اجرای طرح ها و برنامه های قرآنی از دیگر برنامه های این ستاد عنوان کرد.


وی در پایان به اشاره به تاریخ و پیشینه راه اندازی مساجد از صدر اسلام تاکنون مساجد را محل رفع و رجوع مشکلات  مسلمانان ذکر کرد.


گفتنی است در این مراسم از 7 نفر از فعالان فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.


همچنین دو نفر از مدیران کانون های فرهنگی و هنری استان به ارائه گزارشی از فعالیت های خود در سطح مساجد پرداختند.