گرامیداشت روز جهانی مسجد در ستاد فهما استان ایلام/ از دیدار با خانواده شهدا تا تقدیر از هفت فعال مسجدی
گراميداشت روز جهاني مسجد در ستاد فهما استان ايلام/ از ديدار با خانواده شهدا تا تقدير از هفت فعال مسجدي

گرامیداشت روز جهانی مسجد در ستاد فهما استان ایلام/ از دیدار با خانواده شهدا تا تقدیر از هفت فعال مسجدی

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور گفت : همزمان با 31 مرداد روز جهاني مساجد ويژه برنامه‌هاي مختلفي در سطح کانون‌هاي فهما استان ايلام تدارک ديده شده است که از جمله آنها مي‌ـوان به تقدير از هفت فعال مسجدي اشاره داشت.
شناسه خبر : 15152 تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۲۷

مدیر ستاد فهما استان ایلام با اعلام این خبر  به ستاد ارتباطات رسانه ای( فهما) گفت: از ویژه برنامه های این روز تجلیل از فعالان حوزه مساجد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در محل حسینیه حضرت زینب (س) شهر ایلام است.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور با بیان اینکه  در این برنامه از 7 نفر از فعالان  حوزه مساجد و کانون های فرهنگی و هنری استان تقدیر خواهد شد  افزود: مدیر کانون، هیئت امنا، امام جماعت، خیر کانونی، قاری قرآن و خبرنگار شبستان افرادی هستند که  در این برنامه مورد تجلیل قرار می‌گیرند.


وی اهدا کتاب به کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، اهدا سیستم های صوتی در جهت اجرای برنامه های ماه محرم، توزیع پوستر روز جهانی مساجد در سطح استان، ديدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، غبار روبی مزار شهدا، انجام تبلیغات محیطی در سطح استان، حضور در صدا و سیما و خبر گزاری های استان در جهت ارائه گزارش از فعالیت های ستاد فهما استان، از دیگر برنامه های روز جهانی مساجد در استان ايلام عنوان کرد.


وی در ادامه  با اشاره به جایگاه والای مساجد در دین مبین اسلام از مساجد به عنوان مهمترین سنگر برای تبلیغ دین اسلام و ترویج شعائر دینی نام برد.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در خصوص کارکرد های مختلف دینی، تبلیغی، علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، مساجد نیز تصریح کرد: این مراکز از صدر اسلام تاکنون همواره محل رجوع مسلمانان بوده است.


وی در پایان حضور اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان را در فعالیت و برنامه های مساجد ضروری دانست و خاطر نشان کرد : این امر وظیفه  متولیان این حوزه را در جهت غنا بخشیدن به برنامه های و فعالیت های مسجد سنگین می کند.