مقاومت آزادگان در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار و فراموش نشدنی است
مقاومت آزادگان در تاريخ جمهوري اسلامي ماندگار و فراموش نشدني است

مقاومت آزادگان در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار و فراموش نشدنی است

حجت الاسلام و المسلمين کريمي‌تبار، آزادگان را مايه افتخار کشور و اراده و مقاومت آنان در دوران اسارت را در تاريخ جمهوري اسلامي ماندگار و فراموش نشدني وصف کرد.
شناسه خبر : 15115 تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۳۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، در راستای پاسداشت مقام شامخ  شهدا،  جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده های معزز آنان در سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی،حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور مدیر ستاد فهما استان، اسد الله تولیده مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، و محمد حسین فولادی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، با جانبازان و آزادگان سرافراز  «علی نظری» و  «مظفر برمه»  دیدار کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان ایلام در این دیدار ها که در هشتمین هفته طرح سه شنبه های تکریم انجام گرفت با تبریک سالروز ورود آزادگان به کشور، حماسه سازی های آنان در دوران اسارت را بخشی از تاریخ پر افتخار این کشور ذکر کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار کرد : با  وجود سال‌ها شکنجه های قرون وسطایی ، وحشی‌گری ها و عقده هایی که دشمنان بر سر آزادگان ما پیاده کردند اما مقاومت آنان دشمنان را تسلیم اراده خود کرد.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: شرایط سخت دوران اسارت هیچ گاه باعث نشد آزادگان  از اهداف و آرمان‌هایشان اظهار ندامت کنند

 

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار در پایان با تقدیر از متولیان اجرای طرح سه شنبه های تکریم این طرح را مایه خیر و برکت برای خانواده شهدا و ایثارگران دانست .

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور با اشاره به اجرای طرح ملی شنبه های تکریم که به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس  از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد  اجرا می گردد افزود : این طرح با همراهی و همکاری بسیار خوب مسئولان ارشد استان همراه بوده است .

 

مدیر ستاد فهما استان در ادامه عزت و سربلندی امروز جامعه را مدیون جانفشانی ها و ایثارگی ها شهدا، جانبازان و ایثارگران و آزادگان  دانست و گفت : تبیین اهداف و آرمانهای آنها برای نسل امروز یک ضرورت است .

 

وی با بیان اینکه قشر عظیمی از اعضای کانون های مساجد را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند یاد آورد شود : ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای رسالتی  که در جهت تبیین این اهداف و آرمانها برای این قشر دنبال می کند طرح سه شنبه های تکریم را برنامه ریزی و اجرا نموده است.

 

گفتنی است  در این دیدار ها آزادگان سرافزار به بیان خاطراتی از دوران اسارت خود پرداختند .

 

اضافه می شود: آزادگان سرافراز "مظفر برمه"  به مدت 10 سال و  "علی نظری " به مدت 5 سال در زندانهای رژیم بعثی عراق در اسارت بودند.