درس‌نامه نهج البلاغه در سطح کانون‌های فهما استان ایلام توزیع شد
درس‌نامه نهج البلاغه در سطح کانون‌هاي فهما استان ايلام توزيع شد

درس‌نامه نهج البلاغه در سطح کانون‌های فهما استان ایلام توزیع شد

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور، با اشاره به برنامه‌هاي دهه امامت و ولايت در استان ايلام گفت: همزمان با سومين روز از اين دهه، 2 جلد کتاب درس‌نامه نهج البلاغه در سطح کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان توزيع م‌ شود.
شناسه خبر : 14213 تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۱۹

حجت‌الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور»  در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان ایلام با اشاره به برنامه های دهه امامت و ولایت این کانون های فرهنگی هنری این استان گفت: دو جلد درس‌نامه نهج‌البلاغه در سطح کانون‌های فهما استان در راستای گرامیداشت این اعیاد مبارک توزیع می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام ادامه داد:  این کتاب‌ها به تعداد 150 جلد و با هدف آشنایی با بخش های مختلف نهج البلاغه شامل نامه ها و حکمت های و خطبه های امیر المومنین علی (ع) در نهج البلاغه و بهره مندی علمی و عملی از معارف و آموزه های ناب این کتاب در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان توزیع می شود.

 


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور افزود : این درس‌نامه‌ها در دو جلد درسنامه 1و 2 شامل آموزش روخوانی و روانخوانی، آموزش معنا و شرح واژگان و نکات کلیدی، آشنایی با پیام ها و عبارات نهج البلاغه است.


وی با بیان اینکه کتاب نهج البلاغه سرشار از مفاهیم و آموزه های ناب دینی و عملی جهت استفاده در زندگی عمومی است تصریح کرد: این کتاب به خوبی مسائل اخلاقی، اصول رفتاری، سیاسی، اجتماعی و اعتقادی  موثر در تکامل فردی و اجتماعی انسان را بیان کرده است.

 

وی در پایان با توصیه به جوانان و نوجوانان در جهت مطالعه این کتاب ارزشمند خاطر نشان کرد : آموزه های این کتاب در سیر تکامل فردی  و اجتماعی انسان می‌تواند بسیار تاثیر گذار باشد.