برگزاری پنجمین هفته از سه‌شنبه‌های تکریم ایلام با تجلیل از خانواده شهید «حسین بنشاسته»
برگزاري پنجمين هفته از سه‌شنبه‌هاي تکريم ايلام با تجليل از خانواده شهيد «حسين بنشاسته»

برگزاری پنجمین هفته از سه‌شنبه‌های تکریم ایلام با تجلیل از خانواده شهید «حسین بنشاسته»

حجت‌الاسلام و المسلمين چراغي‌پور در مورد برنامه اين هفته از طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان ايلام اظهار کرد: پنجمين هفته از اين طرح ملي با تجليل از مقام شامخ شهيد «حسين بنشاسته» در استان ايلام برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 13789 تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۷

حجت‌الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان ایلام،  با اشاره به برنامه پنجمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم در این استان گفت: تجلیل از مقام شهید «حسین بنشاسته» در دستور کار این هفته قرار گرفته است، شهیدی که در  سال 1311 در خانواده مذهبی در روستای قلعه جوق شهرستان ملکشاهی متولد شدند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام ، با بیان اینکه شهید بنشاسته از همون روزهای ابتدایی جنگ برای دفاع از  کیان ایران اسلامی خانواده خود را که دارای همسر و 6 فرزند بود رها کرد و  وارد جبهه های جنگ شدند افزود :شهید  بنشاسته به عنوان یک بسیجی در گردان های مختلف حضور یافت تا اینکه در هفتم مرداد ماه 1366 در لشگر 11 امیر المومنین (ع) و در منطقه عملیاتی مهران بر اثر اصابت ترکش به در جه رفیع شهادت نائل آمد.


وی یاد و خاطره شهدای این نظام و انقلاب را همواره در اذهان عموم مردم زنده دانست و تصریح کرد : به برکت خون این شهدا و رشادت های آن دلیر مردان است که این انقلاب همچنان پا برجاست.

 

حجت الاسلام چراغی پور گفت: تبیین راه و روش شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت  به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان از وظایف مهمی برشمرد که همواره باید مورد توجه  مسولان  قرار گیرد.


گفتنی است استان ایلام در هشت سال دفاع مقدس قریب به 3 هزار شهید 12 هزار جانباز و بیش از 300 آزداه  تقدیم آرمان‌های این نظام و انقلاب کرده است.