آمادگی ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) استان ایلام برای برگزاری هفتمین سوگواره ملی «علمدار کربلا»
آمادگي ستاد هماهنگي کانون‌هاي (فهما) استان ايلام براي برگزاري هفتمين سوگواره ملي «علمدار کربلا»

آمادگی ستاد هماهنگی کانون‌های (فهما) استان ایلام برای برگزاری هفتمین سوگواره ملی «علمدار کربلا»

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور گفت: ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما استان ايلام، امسال نيز آماده برگزاري هفتمين سوگواره ملي علمدار کربلا در قالب «آواها و نواهاي عاشورايي» است.
شناسه خبر : 13783 تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۳۷

حجت‌الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در گفت‌و‌گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای( فهما) در استان ایلام، با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام آمادگی برگزاری هفتمین سوگواره ملی عملدار کربلا را دارد، گفت:  با توجه به برگزاری شش دوره موفق این سوگواره و استقبال بسیار خوب از سوی اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور امسال نیز در نظر است تا هفتمین دوره سوگواره ملی علمدار کربلا با محوريت فضاي مجازي در استان ايلام برگزار شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام ادامه داد: هفتمین دوره این سوگواره امسال نیز در قالب  «آواها و نواهای عاشورایی» و در رشته های مداحی، نوحه خوانی، چاووشی خوانی و لالایی  خوانی برگزار می شود.


وی تصریح کرد: این سوگواره با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، روابط عمومی حرم حضرت ابو الفضل العباس (ع) ستاد بازسازی عتبات عالیات استان و ستا  فهما استان ایلام برگزار می شود.


وی با بیان اینکه پنج دوره این سوگواره در قالب های شعر و عکس برگزار شد افزود: ششمین دوره سوگواره علمدار کربلا در قالب آواها و نواهای عاشورایی برگزار گردید که امسال نیز برای دومین سال متوالی در این رشته ها برگزار می شود.


مدیر ستاد فهما استان با اشاره به اینکه این سوگواره هر سال با اعلام نظر ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در ایام اربعین حسینی برگزار می شود بیان کرد :با توجه به نزدیکی به ایام ماه محرم و صفر و شرایط شیوع ویروس کرونا این آمادگی را داریم تا آثار ارسالی به جشنواره را  از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دریافت کنیم.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در پایان، معرفی ابعاد سیره و شخصیت حضرت ابو الفضل العباس (ع)، استفاده از ظرفیت عظیم هنرمندان به منظور خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی به ویژه فرهنگ رفیع عاشورا از اهداف برگزاری این سوگواره عنوان کرد.