امضا تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد کانون‌های فهما و نیروی انتظامی استان ایلام
امضا تفاهم‌نامه همکاري ميان ستاد کانون‌هاي فهما و نيروي انتظامي استان ايلام

امضا تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد کانون‌های فهما و نیروی انتظامی استان ایلام

تفاهم نامه همکاري ميان ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد و فرماندهي انتظامي استان ايلام منعقد شد.
شناسه خبر : 13122 تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای( فهما) از ایلام، در نشست مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با سردار« نور علی یاری» فرمانده انتظامی استان ایلام  که صبح امروز ( 18 تیر ماه) برگزار شد تفاهم نامه همکاری در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی  منعقد گردید.


سردار نورعلی یاری در این نشست با گرامیداشت ایام پیش رو و هفته حجاب و عفاف نکاتی در خصوص وضعیت کنونی جامعه و مسائل عفاف و حجاب خطاب به فعالان و دغدغه مندان این عرصه یادآور شد.


فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام  با انتقاد از وضعیت حجاب و عفاف در جامعه امروز شرایط کنونی را بسیار نگران کننده دانست و بیان کرد: دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی بایستی با نگاه ویژه به این موضوع بنگرند.


وی با اشاره به اینکه امروز شاهد ولنگاری و ترویج فرهنگ غربی هستیم این موضوع را بسیار خطرناک توصیف کرد و افزود : رسانه های گروهی از جمله ماهواره، فضای مجازی و سینمای خانگی در این مسائل دخیل هستند.


سردار یاری در ادامه خواهان  تشکیل کارگروه اندیشه ورز با حضور اساتید و نخبگان فرهنگی به منظور تبیین منشور فرهنگی و راهبردی در حوزه مسائل حجاب و عفاف شد و تصریح کرد : بایستی یک حرکت انقلابی و جهادی در این حوزه انجام گیرد و جوانان مطالبه گری خود را در مسائل فرهنگی بالا ببرند.


وی،  بیشتر آسیب های اجتماعی در استان ايلام  را ناشی از ضعف فرهنگی عنوان کرد و یاد آور شد: با وجود ابزارهای مختلف فرهنگی اما اقدامات انجام گرفته بسیار  ناچیز است.


حجت الاسلام چراغی پور نیز در این نشست اظهار کرد: ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آماده هرگونه همکاری با فرماندهی نیروی انتظامی در زمینه فعالیت های فرهنگی اجتماعی و آسیب ها و مسائل جوانان و نوجوانان است.


مدیر ستاد کانون های مساجد ایلام با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه ناشی از عدم آگاهی خانواده ها به مسائل دینی، فرهنگی و مذهبی است افزود: بایستی با ارائه آموزش های لازم خانواده ها را نسبت به مسائل مختلف جامعه آگاه کرد.


وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و مذهبی موجود در استان و وجود بیش از یک هزار مکان مذهبی  شامل مسجد، حسینیه، تکیه و امامزاده گفت :بایستی از این ظرفیت در جهت کاهش آسیب های اجتماعی بهره گرفت.


حجت الاسلام چراغی پور، عمده تمرکز فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد را در مناطق محروم و حاشیه نشین ذکر  و بیان کرد: در تلاش هستیم  با وجود کمبود منابع فرهنگی چراغ فعالیت های فرهنگی در مساجد را به صورت مجازی و یا چهره به چهره، روشن نگه داریم.


وی با بیان اینکه در حال حاضر 307 کانون فرهنگي هنري با 24 هزار نفر عضو در استان فعال است افزود: اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری، دینی، مناسبت های ملی و مذهبی و برگزاری دوره های آموزشی، بخشی از برنامه های کانون در ایام مختلف سال است.


وی در پایان  خاطرنشان کرد:آماده هرگونه همکاری در برنامه های هفته حجاب وعفاف با نیروی انتظامی هستیم.


در این مراسم مقرر شد 1500 جلد کتاب به فرماندهی انتظامی اهدا شود.


در پایان نیز تفاهم نامه همکاری بین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام و فرماندهی نیروی انتظامی منعقد شد.


همچنین مدیر ستاد فهما استان به همراه فرمانده نیروی انتظامی از نمایشگاه هفته حجاب و عفاف که در نیروی انتظامی استان دایر شده بود بازدید به عمل آوردند.