آغاز اجرای طرح اوقات فراغت با عنوان «تابستانه های فهما» در ایلام
آغاز اجراي طرح اوقات فراغت با عنوان «تابستانه هاي فهما» در ايلام

آغاز اجرای طرح اوقات فراغت با عنوان «تابستانه های فهما» در ایلام

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور از آغاز اجراي طرح اوقات فراغت با عنوان «تابستا هاي فهما» در ايلام خبر داد.
شناسه خبر : 12714 تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای( فهما)  از ایلام،  در این نشست که صبح امروز دهم تیر ماه در محل دفتر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور، از آغاز اجرای طرح اوقات فراغت بچه های مسجد خبر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، افزود : فعالیت های اوقات فراغت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد در تابستان سال‌جاری با عنوان  «تابستا های فهما» از دهم تیر ماه آغاز و  پنجم شهریور ماه به پایان می رسد.

وی ، تصریح کرد :این فعالیت ها با رویکرد شبکه سازی و جریان سازی با استفاده از ظرفیت های مردمی و فعالان فرهنگی  اجتماعی محله با محوريت امام جماعت و همراهی هیئت امنا و سایر تشکل ها مسجد و محله اجرا می گردد.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور،  فعالیت های  تابستا های فهما بچه های مسجد درسه محور شامل شبستان فرهنگ، هنر و نوآوری پیش بینی شده است که در قالب های کلاس، همایش، مسابقات فرهنگی و هنری، شبکه های مجازی، ارائه طرح، تولید اثر نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌ها از تولیدات ایجاد شده، نشریه بازدید ها ، کار آفرینی، برگزار خواهند شد.

وی، رشد و پرورش استعداد های اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، تقویت بنیه ایمان و همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد خانواده و محله، استفاده از ظرفیت های خودجوش مردمی با محوريت کانون مسجد از اهداف برگزاری این فعالیت ها عنوان کرد.

وی ،در ادامه تشکیل ستاد های اوقات فراغت، برنامه ریزی جذاب  و پر نشاط برای جذب جوانان و نوجوانان  به مساجد تبلیغات و اطلاع رسانی طرح تابستانه های فهما، مستند سازی و انعکاس فعالیت ها در رسانه های استانی، بارگزاری اطلاعات و گزارش ها و آثار تولیدی در سامانه بچه های مسجد، استفاده از ظرفیت های خیرین و سایر تشکل های مردمی نیز از بخشی از وظایف ستاد های استانی طرح اوقات فراغت برشمرد.

وی در پایان تاکید نمود، کلیه برنامه ها و فعالیت های پیش بینی شده با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در استان برگزار خواهد شد