کانون های مساجد موجب رونق فعالیت های فرهنگی مساجد شدند
کانون هاي مساجد موجب رونق فعاليت هاي فرهنگي مساجد شدند

کانون های مساجد موجب رونق فعالیت های فرهنگی مساجد شدند

حجت الاسلام و المسلمين مرتضي عزيزي گفت:مساجد که داراي کانون فرهنگي و هنري هستند فعاليت هاي فرهنگي و هنري در آنها رونق بيشتري دارد.
شناسه خبر : 12330 تاریخ انتشار : ۳ تير ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۳:۱۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای( فهما) از ایلام مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام امروز با حضور در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام بر  تعامل و همکاری در اجرای فعالیت های فرهنگی در مساجد تاکید کردند.


وی با بیان اینکه با تعاملات صورت گرفته مدیران کانون های فرهنگی و هنری به  عضویت هیئت امنا مساجد درآمدند  افزود :  این مدیران می‌توانند در تصمیم گیری ها مشورت و همکاری داشته باشند.
وی، همچنین به نقش نهاد های فرهنگی فعال در مساجد در جهت جذب جوانان و نوجوانان اشاره کرد و افزود :تعامل و هماهنگی میان این نهاد ها موجب رونق فعالیت ها فرهنگی در مساجد شده است.
وی در ادامه از برگزاری چهل و سومین  دوره مسابقات قرآنی در رشته های حفظ، قرائت، مفاهیم قرآن خبر داد و خواستار تعامل و شرکت اعضا کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در این مسابقات شد.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار مکان مذهبی و 54 بقعه متبرکه در استان ایلام وجود دارد.


 
در ادامه مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با ارائه گزارشی از فعالیت های ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد افزود: در حال حاضر 307 کانون با بیش از 24 هزار نفر عضو در استان فعال است.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور با بیان اینکه رویکرد ستاد کانون های فهما حضوردر مناطق محروم و  روستایی و حاشیه نشین است  تصریح کرد: حضور کانون ها ی مساجد در این مناطق موجب تقویت برنامه های دینی و مذهبی و تقویت ارزش های اسلامی شده است.


وی در ادامه به آغاز برنامه های  دهه کرامت در کانون های فرهنگی و هنری اشاره داشت و افزود : برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با محوريت فضای مجازی در استان پیش بینی شده  که این برنامه ها امسال با شعار خدمت کریمانه مهربانی به رسم اهل بیت (ع) برگزار خواهند شد.


وی همچنین تصریح کرد : این ستاد اماده هر گونه همکاری در جهت در برگزاری برنامه های دهه کرامت در بقاع متبرکه شاخص استان  با اوقاف و امور خیریه است.


وی در پایان خواستار تعامل و همکاری در جهت عضویت مدیران کانون ها در هیئت امنا مساجد شد. خاطر نشان کرد این امر می تواند موجب تقویت فعالیت های فرهنگی در مساجد شود.