بزرگداشت دهه کرامت در استان ایلام؛ از برگزاری نشست‌های مجازی تا حضور میان عشایر غیور استان
بزرگداشت دهه کرامت در استان ايلام؛ از برگزاري نشست‌هاي مجازي تا حضور ميان عشاير غيور استان

بزرگداشت دهه کرامت در استان ایلام؛ از برگزاری نشست‌های مجازی تا حضور میان عشایر غیور استان

حجت‌الاسلام چراغي‌پور با اشاره به برنامه‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي (فهما) استان ايلام در دهه کرامت گفت: نشست‌هاي مجازي متعدد، حضور در ميان عشاير استان و برگزاري جلسات پرسش و پاسخ از جمله اين فعاليت‌ها محسوب مي شود.
شناسه خبر : 12082 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۳۴

حجت‌الاسلام «علی چراغی پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، ضمن تبیین ویژه‍‌برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام به مناسبت دهه کرامت اظهار کرد: جلسه ستاد دهه کرامت استان چهارشنبه ۲۱ خرداد در محل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام برگزار شد.
 ​
مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری ایلام افزود: برنامه‌های ویژه‌ای برای این دهه در نظر گرفته شده که همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و آغاز دهه کرامت برگزار می‌شود از جمله این برنامه ها توزیع ۱۰ هزار جلد کتاب مختص زندگی نامه حضرت امام رضا (علیه السلام) است که توسط خیرین مسجد الغدیر تهران تهیه شده است. این کتابها جوان پسند هستند و توزیع آن ها از اول مهرماه در کلیه مناطق روستایی و شهری استان آغاز می شود.
 

 
وی خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع پوستر ویژه کریمه اهل بیت (س) از جمله اقداماتی است که در جلسه ستاد دهه کرامت تصویب شده و اکنون قریب به ۴ هزار پوستر و برچسب مخصوص تبلیغاتی برای وسایل نقلیه در حال آماده‌سازی است.
 ​
حجت الاسلام چراغی پور ادامه داد: با همکاری جمعیت زنان استان ایلام همایشی با عنوان (دختر آفتاب) تدارک دیده ایم که مراسم گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) است و در فضای باز برگزار می شود. این همایش با توزیع گل و چادر نماز به دختران محجبه همراه است. البته برنامه توزیع گل و چادر نماز از پیش اعلام نمی‌شود و تصمیم داریم به صورت غیر منتظره به دختران محجبه‌ حاضر در برنامه گل و چادر نماز اهدا کنیم.
 
وی افزود: برپایی شب شعرهای مجازی از دیگر برنامه‌های این ایام در سطح استان محسوب می شود که در این راستا در میلاد امام‌رضا (ع) هم به مناسبت بزرگداشت شاهچراغ و هم در سالروز ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) شب های شعر مجازی برگزار شود.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان ایلام تاکید کرد: برگزاری جشن ویژه ولادت امام رضا (ع) به صورت خاص در سه امامزاده واجب التعظیم در سطح استان شامل امامزاده «علی صالح» در صالح آباد، امامزاده «سید حسن» در شهر مرزی مهران و امامزاده «پیر محمد عابد» در شهرستان ملکشاهی از مهمترین برنامه های امسال ما در دهه کرامت است. در همین راستا هماهنگی های لازم با اداره اوقاف استان و همچنین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برای برگزاری این جشن ها انجام شده است.
 
وی ادامه داد: طرح مواسات مومنانه و کمک به مردمان مناطق محروم همچنان در این دهه نیز ادامه می‌یابد و بسته های فرهنگی مانند نوشت افزار و بسته‌های غذایی در این دهه و به خصوص در روز ولادت امام رضا (علیه السلام) میان مردم توزیع می‌شود.
 
حجت‌الاسلام چراغی‌پور خاطرنشان کرد: یکی از ویژه برنامه‌های ایام دهه کرامت در سطح استان، اهدای مهر متبرک حرم حضرت عباس (ع) به نمازگزاران است که در این راستا در همه مصلاهای نمازجمعه استان در روز جمعه مهرهای متبرک حرم حضرت ابوالفضل (ع) میان نمازگزاران توزیع می شود. این مهرها اهدایی تولیت محترم حرم حضرت عباس (ع) است و با توجه به شرایط موجود و بیماری کرونا ، مهرها به صورت بسته بندی های ویژه توزیع می شود که هم مسائل بهداشتی رعایت شود و هم تبلیغ و تشویقی باشد برای شرکت اقشار مختلف مردم در نماز جمعه.

​مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد ایلام ادامه داد: از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این دهه برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در مناطق عشایری است. استان ایلام عشایر زیادی دارد و طبق هماهنگی‌های انجام شده با امور عشایری استان مقرر شده است که ۴ شب در دهه کرامت در مناطق عشایری حضور پیدا کنیم. در این برنامه که همزمان با غروب آفتاب در مناطق عشایری برگزار می شود ابتدا یک جلد کلام الله مجید به هر یک از سیاه چادرهای عشایری اهدا شده و سپس جلسات پرسش و پاسخ برقرار می شود. دلیل انتخاب بازه زمانی غروب برای این برنامه این است که معمولاً در میان عشایر در این هنگام از روز تمام اعضای خانواده دور هم جمع می‌شوند.

علاوه بر این برنامه ها اقدامات لازم برای هماهنگی و همکاری با نماینده آستان قدس رضوی در استان برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه های دهه کرامت نیز انجام شده است.