اعلام آمادگی کانون‌های (فهما) ایلام برای ورود به صنعت فرش بافی استان
اعلام آمادگي کانون‌هاي (فهما) ايلام براي ورود به صنعت فرش بافي استان

اعلام آمادگی کانون‌های (فهما) ایلام برای ورود به صنعت فرش بافی استان

«حجت الاسلام «چراغي پور» گفت :صنايع فرش و فرش بافي يکي از تاثير گذاري صنايع در زمينه ايجاد اشتغال در سال جهش توليد است
شناسه خبر : 11998 تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۴۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان ایلام: مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام امروز یکشنبه در دیدار با مدیر عامل شرکت فرش استان ایلام اظهار کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید نامگذاری شده است صنایع فرش و فرش بافی می‌تواند موجب رونق تولید شود.


وی با بیان اینکه قشر عظیمی از اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد را بانوان تشکیل می دهند تصریح کرد:مطمئنا ایجاد اشتغال این قشر می‌تواند نقش مهمی در ایجاد رونق تولید در جامعه ایفا نماید.
حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور با اشاره به ظرفیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در مناطق مختلف شهری و روستایی بیان کرد :آماده هر گونه همکاری با شرکت سهامی فرش استان در زمینه ایجاد کارگاه‌های قالی بافی و فرش بافی در نقاط مختلف استان هستیم.

 


در ادامه سرکار خانم  خدیجه فاروقی مدیر عامل شرکت فرش استان ایلام از تولید 480 متر مربع فرش در سال گذشته توسط  300 نفر بافنده  فرش استان ایلام خبر داد و افزود :در راستای نامگذاری سال جاری به نام سال جهش تولید امسال میزان 700 متر مربع تعهد شرکت سهامی فرش استان است که امیدواریم با تلاش بانوان و بافندگان فرش در استان این میزان تحقق یابد.

 


وی افزود: به همین منظور و در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب راه اندازی یک مجتمع با ظرفیت 100 نفر بافنده در دستور کار این شرکت قرار گرفته است که امید است با حمایت های مسولین این امر به زودی محقق شود.

 


وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تاکید داشتند آماده همکاری در زمینه های مختلف تولید فرش و آموزش های فرش بافی برای اعضای کانون‌های مساجد استان ایلام هستیم.