شاخص‌های فرهنگی ایلام نگاه ویژه به عرصه مساجد این استان را طلب می‌کند
شاخص‌هاي فرهنگي ايلام نگاه ويژه به عرصه مساجد اين استان را طلب مي‌کند

شاخص‌های فرهنگی ایلام نگاه ویژه به عرصه مساجد این استان را طلب می‌کند

مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ايلام، در آيين رونمايي از صفحه اين استان در پايگاه اطلاع‌رساني (فهما) گفت: شاخص‌هاي فرهنگي ايلام نگاه ويژه به عرصه مساجد اين استان را طلب مي‌کند.
شناسه خبر : 11673 تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۴:۱۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از ایلام، آیین رونمایی از صفحه استان ایلام در پایگاه اطلاع رسانی (فهما) برگزار شد.


در این آیین که با حضور مجازی، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور همراه بود، «عمران خودآموز» طی سخنانی اظهار کرد: استان ایلام از شاخص های عمده فرهنگی برخوردار است از جمله این شاخص ها می‌توان به سه شاخصه ولایت‌مداری و شیعه بودن همه مردم این استان، ایثار گری ها و رشادت های مردم استان در هشت سال دفاع مقدس و اربعین حسینی گذر گاه و مامن بودن زائرین عتبات عالیات  اشاره کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تصریح کرد: می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها مرزهای فرهنگی را عمق بخشید همانطور که سیاست نظام جمهوری اسلامی نیز بر مبنای همین سیاست های فرهنگی است.


خود آموز گفت: باید از این ظرفیت های فرهنگی در راستای دیپلماسی فرهنگی نیز بهره گرفت که تاکید وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر همین مساله است.


وی در ادامه برنامه «علمدار کربلا » را یکی از برنامه های شاخص فرهنگی در استان عنوان کرد که  همواره هم مردم استان و هم در کشور عراق و عتبات عالیات و حرم مقدس حضرت ابوالفضل (ع) مورد مطالبه است.


خودآموز، همچنین به نگاه مثبت اعضای شورای سیاستگذاری به فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان ایلام  اشاره و تصریح کرد: بر مبنای همین نگاه ویژه به فعالیت کانون ها در شورای فرهنگ عمومی استان مقرر شد تا طرح ساماندهی فعالیت های فرهنگی و هنری مساجد استان  به این ستاد واگذار شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در ادامه به فعالیت های صورت گرفته در ایام کرونا اشاره و خاطر نشان کرد، استان ایلام از استان های پیشرو در بحث اجرای فعالیت ها و برنامه به ویژه در فضای مجازی بود.

 

خود آموز در پایان فعالیت انجام گرفته در ایام ویروس کرونا از طریق مساجد و مراکز دینی و مذهبی به مستمندان و آسیب دیدگان از اتفاقات خوب این ایام برشمرد و یادآور شد: این مسله نشان داد اهالی فرهنگ و دین همواره در انجام امورات خیر در کنار مردم هستند.