سامانه (فهما) فرصتی برای انتقال تجربیات و انعکاس رویدادهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است
سامانه (فهما) فرصتي براي انتقال تجربيات و انعکاس رويدادهاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است

سامانه (فهما) فرصتی برای انتقال تجربیات و انعکاس رویدادهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر ارزاني، که به صورت مجازي در آيين رونمايي از صفحه استان ايلام در پايگاه اطلاع‌رساني (فهما) حضور داشت، اظهار کرد: اين سامانه در واقع فرصتي در راستاي تبلور فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد و انتقال تجربيات است.
شناسه خبر : 11662 تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از ایلام، آیین رونمایی از صفحه اختصاصی استان ایلام در پایگاه اطلاع‌رسانی (فهما)، امروز دوشنبه 19 خرداد با حضور مجازی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «حبیب‌رضا ارزانی» برگزار شد. در این آیین همچنین «عمران خود آموز» مدیر کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و حجت الاسلام «علی چراغی‌پور»، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی مساجد ایلام حضور داشتند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ارزانی در این آیین از استان ایلام و مردم  آن به عنوان استانی فرهنگی و ولایتمدار یاد کرد و افزود: این استان از ظرفیت‌های عظیم فرهنگی از جمله در بحث اربعین حسینی برخوردار است که طی سال های گذشته شاهد تلاش همکاران ستادی آن استان در بحث اربعین بودیم.


مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با اشاره اجرای طرح ملی فهما و انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر ایران توسط ستاد هماهنگی کانون مساجد کشور، تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش همکاران استان ایلام توانست جایگاه خوبی در این رویداد فرهنگی کسب کند.


وی همچنین در خصوص راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی فهما ، گفت: این سامانه به جهت انعکاس فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و ایجاد ارتباط قوی تر میان ستاد و کانون های مساجد و انعکاس فعالیت های این کانون های به مقامات کشوری راه اندازی شده است.

 
«حجت الاسلام و المسلمین علی  چراغی پور»  نیز در این مراسم ضمن قدر دانی از تلاش همکاران ستاد در جهت راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی فهما اظهار داشت :راه اندازی این سامانه می تواند نویدبخش انعکاس گسترده فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور باشد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به فعالیت های گسترده ستاد هماهنگی کانون های (فهما) استان ایلام اظهار کرد: این ستاد همواره تمام تلاش خود را در جهت اجرای طرح هاو سیاست های ابلاغی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به کار برده است.  


وی  اجرای طرح های مختلف از جمله طرح فهما، طرح ملی راهکار و فعالیت های گسترده در راستای مبارزه با ویروس کرونا از جمله فعالیت های اخیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد عنوان کرد.

حجت الاسلام چراغی پور گفت:  همچنین این ستاد به جهت اجرای دستور العمل ها و سیاست های ابلاغی از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور آمادگی کامل دارد.